Twilight - Varför har det påverkat oss?

Jag har funderat på en sak. Alla böcker Stephenie Meyer skrivit om Edward och Bella har påverkat oss. Det har berört oss på djupet och på ett magiskt sätt förtrollat oss. När man läser.. man lever sig in i deras värld och kan se allt framför sig. Det har även berört oss på ett sätt man inte kan förklara. Om jag skulle försöka förklara.. så är det allt. Hela historien är helt sagolik och när man väl börjar läsa är det väldigt svårt att sluta. Soundtracket har också påverkat en, när man lyssnar så tänker man på Edward och Bella och deras kärlek.Så nu till min fråga; Varför tror du att den har påverkat dig så mycket? :)



<3

/ Linnéa A.


Kommentarer
Postat av: evelina

haha! hade tänkt och skriva ett inlägg till varför jag gillar (älskar....) twilight så mycket som jag gör! för folk ifrågarsätter det hela tiden! så du kan ju ta en titt senare:)

2009-07-09 @ 19:51:54
URL: http://evelinaoeh.blogg.se/
Postat av: Panda

Jag tror att böckerna berört mig så mycket eftersom Edwards och Bellas förhållande till varandra påminner mig så mycket om mitt eget förhållande till min pojkvän.



böcker har påverkat mig både positivit och negativt. Jag älskar böckerna men ibland lever jag lite för mycket i dem. Dem har nästan förstört förhållandet till min pojkvän. Som tur så är han så förlåtande och förstående så han inte gjort något åt det.



Kram från Panda

2009-07-09 @ 21:38:09
URL: http://lifethatslife.blogg.se/
Postat av: challie

hmm, jag vet inte varför igentligen men när jag läser lever jag mig in i min egna lilla värld jag märker inte när folk pratar med mig ibland , det här är andra gången jag läser böckerna och jag är fortfarande liksom lika besatt :p men jag fastnar nog för edwards och bellas kärlek till varandra för att man nog vill att det ska vara som dom har det nu , eller vet igentligen inte varför jag är så besatt men antagligen för att stephanie skriver så otroligt bra :)

2009-07-10 @ 22:27:23
URL: http://charlottekristoffersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0